نصب پارکت و نصب لمینت در تهران و کرج و قیمت اجرا

در کشور ما ایران در اغلب خانه‌ها از کفپوش‌های سنگی استفاده می‌شود. موزاییک، سرامیک، کاشی و یا هر سنگ دیگری باشد. اما در سال‌های اخیر نوع دیگری از کفپوش، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع کفپوش پارکت نام دارد. پارکت در واقع نوعی از کفپوش است که از جنس چوب خالص می‌باشد. موادی که در ساخت کفپوش پارکت استفاده می‌شود می‌ تواند از هر نوع چوبی باشد. در واقع پارکت همان چوب است با این تفاوت که در ابعاد و اندازه‌ های مناسب برش داده شده اند. برای همین یکی از کارهایی که باید انجام شود نصب پارکت و نصب لمینت است.

ویژگی ها و مزایای کف پوش چوبی یا پارکت

اگر بخواهیم در مورد مزایا و ویژگی‌های نصب پارکت آیا لمینت صحبت کنیم، مسئله زیبایی خانه مهمترین بخش آن می‌باشد. در حالت کلی زمانی که ما می‌خواهیم از یک کفپوش خاص برای کف خانه استفاده کنیم مسئله زیبایی برای ما بسیار مهم است. وجود چوب بر روی کف خانه آن هم با طرح و رنگ‌های مختلف و متنوع قطعاً می‌تواند زیبایی خاصی را به خانه بدهد. همچنین سازگاری بالا با دکوراسیون منزل می‌تواند عامل اصلی نصب پارکت و لمینت در خانه باشد. از مسئله زیبایی و دکوراسیون منزل که بگذریم، و دوام یک کفپوش پارکت یا لمینت در برابر حرارت و صدا بسیار بهتر است. در واقع زمانی که شما از کفپوش پارکت و لمینت استفاده می‌کنید، صدا و تغییرات حرارت کمتری را کف اتاق دریافت خواهید کرد.

این مسئله به ویژه در خانه‌های آپارتمانی نمود بسیار بیشتری را پیدا خواهد کرد. همچنین زمانی که در خانه یکی از چند کودک حضور داشته باشند قطعاً استفاده از کفپوش پارکت و لمینت می تواند تضمین کننده ایمنی بیشتری باشد. برای همین در هنگامی که کودک در حال دویدن در خانه به زمین بی افتاد صدمه بسیار کمتری خواهد دید. این ویژگی برای بسیاری از خانواده ها اهمیت بسیار زیادی دارد. حتی شاید عامل اصلی نصب لمینت و پارکت چوبی باشد.
برای همین امروزه بسیاری از خانه ها را برای زیبایی و عایق شدن در برابر صدا و حرارت از پارکت چوبی می سازند.

ساب و لاک پارک اینجا را بخوانید

تفاوت پارکت و لمینت چوبی

برای نشان دادن تفاوت بین این دو کفپوش باید گفت که هر دو مورد، نوعی کفپوش چوبی هستند. در واقع لمینت همان کفپوش چوبی است که از لایه های بیشتری از چوب ساخته می شود. برای همین از مقاومت و استحکام بسیار بیشتری برخوردار می باشد. یک تفاوت دیگر نیز در نصب پارکت و نصب لیمنت چوبی برای کف خانه وجود دارد. زمانی که می خواهید کف خانه را پارکت کنید، هم زمان و هم انرژی بیشتری صرف خواهد شد. به عبارت دیگر در هنگام نصب پارکت باید از چسب های مخصوص آن استفاده کنید. اما در هنگام نصب لیمنت چوبی، نیازی به استفاده هیچ گونه چسب یا مواد دیگری نیست.

بیشتر بخوانید: پیچ و رولپلاک نما

در مجموع از نظر نصب آسان پارکت چوبی و لمینت کاملا متفاوت هستند. برای نصب لمینت چوبی شما می توانید درست بعد از اجرای لمینت، از آن استفاده کنید. یعنی وسایل منزل را بر روی آن بچینید. اما برای پارکت چوبی باید حداقل یک شبانه روز بگذرد. این تفاوت ها در اجرا باعث می شود که معمولا لمینت را به پارکت ترجیح دهند. از جمله ویژگی دیگری که لمینت نسبت به پارکت دارد این است که لمینت احتمال آسیب زدنش به کف را به پایین تر حد ممکن خواهند رساند.

مراحل قبل از اجرای پارکت و لمنیت

اجرای پارکت نسبت به لمینت یک سری کارهای اولیه و مقدماتی هم نیاز دارد. اقداماتی که باید قبل از اجرا و نصب پارکت و لمینت انجام شود. در اینجا ما نه به صورت تخصصی بلکه به صورت عامیانه مراحل انجام آن را به شما خواهیم گفت. داشتن آگاهی هر چه بیشتر مسبت به این مراحل می تواند برای کارفرما نیز کاملا مفید باشد. برای همین اسن موضوع را در قالب چند مرحله مختلف بیان خواهیم کرد.

 

قدم اول برای آماده سازی اجرای پارکت

اولین مراحل برای نصب پارکت اقدامات مربوط به اندازه گیری و برآوردهاست. یعنی ما برای شروع به کار نیاز به برآورد گرفتن میزان کفپوش مورد استفاده داریم. به این صورت که باید متراژی که می خواهیم پروژه پارکت در آنجا به کار گرفته شود را اندازه گیری کنیم. با اندازه گیری متراژ دقیق فضای مورد نظر، شما می بایست در حدود چند درصد بیشتر از متراژ اندازه گیری شده را در نظر بگیرید. این مقدار اضافه حتما به کار شما خواهد آمد. سعی کنید اندازه گیری دقیق باشد در غیر این صورت از یک شخصی که تجربه این کار را دارد استفاده کنید.

دومین قدم آماده سازی اجرای پارکت

بعد از مرحله اول حالا نوبت به مشخص کردن وضعیت فضایی دارد که می خواهید پارکت شود. اگر فضای داخل اتاقی که می خواهید پارکت کنید صاف و تخت نباشد نمی توان بهترین نصب پارکت چوبی را انجام دهید. برای همین اگر می خواهید پارکت شما کیفیت بالایی داشته باشد، باید مراحل پیش از شروع کار را به خوبی انجام دهید. در صورتی که سطح مورد نظر صاف و تخت نباشد، بیرون زدن پارکت یا لمینت قطعی خواهد بود.

ما پارکت را می توانیم بر روی هر سطحی اجرا کنیم. بر روی سنگ، سرامیک یا هر سطحی دیگر. اما در صورتی که سطح مورد نظر تخت باشد. اگر سطح صاف و کاملا هموار نیست، پس باید آن را تخت کنید. برای اجرای هر چه بهتر این مرحله می توانید حتی از ساب زنی و کفسابی سنگ نیز استفاده نمایید. کار دیگری که باید قبل از نصب پارکت و لمینت باید انجام دهید، پاک کردن محل مورد نظر است. یعنی باید هر گونه آلودگی، گرد و خاک و غیره  را از روی سطح پاک کنید.

بعد از تمیز کردن کامل سطح از آلودگی ها، باید محل را از نم و رطوبت پاک کنید. در صورت وجود نم در محل، حتی در همان روزهای ابتدایی هم به کفپوش پارکت آسیب خواهد رسید. در مجموع کارهایی که باید برای آماده سازی کف اتاق برای نصب پارکت و لمینت انجام شود شامل مراحل زیر است.

  • تخت و صاف کردن محل مورد نظر
  • تمیز کردن هر گونه گرد و خاک و غبار
  • اطمینان از عدم وجود رطوبت و نم در سطح

این ها تمامی اقداماتی هستن که باید و حتما در محل مورد نظر اجرا شود.

مکان های قابل استفاده از لمینت و پارکت

در صورتی که می خواهید از کفپوش چوبی برای محل مورد نظرتان استفاده کنید، باید شرایط نصب پارکت و لمینت چوبی را نیز بدانید. در واقع هر اتاق و یا خانه و محلی دارای یک سری شرایط خاص برای نصب کردن دارد. مهمترین این شرایط این سات که باید رطوبت در آن محل وجود نداشته باشد. اگر در محل روبت وجود داشته باشد، باعث می شود که پارکت بیرون زدگی پیدا کند.

برای همین نمی توان از پارکت در آشپزخانه استفاده کرد. در واقع شما می توانید نصب پارکت در اتاق خواب و هر قسمت دیگری از خانه را به جز آشپزخانه انجام دهید. اما لمینت دارای مقاومت بالاتری نسبت به پارکت است. برای همین اگر در محل مقدار کمی رطوبت وجود داشته باشد، قابلیت استفاده کردن را خواهد داشت. دلیل این امر این است که لمینت از تعداد لایه های بیشتری ساخته شده و بر خلاف پارکت دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مدت زمان و قیمت اجرای پارکت و لمینت

شاید برای بسیاری از افراد مسئله اجرای سریع کار کاملا اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که با اجرای کند پارکت اتاق و یا بخشی زیادی از خانه بلا استفاده خواهد ماند. پس برای نصب پارکت و لمینت چوبی سریع در تهران شما می توانید به ما اطلاع دهید. نصب لمینت بسیار ساده تر از پارکت بوده و شما می توانید در سریع ترین زمان ممکن آن را نصب کنید. اما نصب پارکت زمان بیشتری می طلبد. این زمان بیشتر برای کارهایی همچون چسب زدن کف محل می باشد.

در مجموع هم برای اجرای پارکت و هم اجرای لمینت چوبی با توجه به متراژ درخواستی زمان نیز تغییر می کند. به عبارت دیگر بزرگی خانه و یا اتاق کاملا در تعیین هزینه اجرای پارکت و لمینت چوبی و مدت زمان اجرای آن تاثیر دارد. در صورتی که فضای اتاق و یا محل مورد نظر شما بزرگ باشد طبیعتا زمان و هزینه بیشتری نیاز می باشد. در واقع قیمت نصب پارکت و لمنیت رابطه مستقیمی با این موضوع دارد و نمی توان یک عدد دقیقی را بیان کرد.

بهترین نصاب پارکت و لمینت

پیش تر نیز گفته ایم که مجموعه ای از عوام برای اجرای صحیح یک کار ساختمانی تاثیرگزار هستند. این عوامل در حالت کلی و فارغ از نوع کار انجام شده شامل این موارد است. کیفیت مواد استفاده شده، نوع و کیفیت تجهیزات و نیز میزان مهارت نصاب یا تعمیرکار است. اگر نصاب ماهر پارکت و لمینت چوبی را در نظر بگیرید، خروجی کار هم فوق العاده می شود. اما اگر یک نصاب از مهارت های کمی برخوردار باشد. حتی با وجود تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت نیز نمی تواند کار را به درستی انجام دهد.

برای سفارش نصب پارکت و لمینت در تهران با شماره 09125255323 تماس بگیرید. کفسابی تهران  دارای بهترین و مجرب ترین کادر نصب پارکت است. تمامی سفارشات در اسرع وقت انجام می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه تماس و تخفیف ویژه