تعویض لامپ نما و چراغ و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید

زمانی که کار ساختمان تمام می شود، حتی بهترین نماهای ممکن را هم اجرا کنید، کمبود یک چیز دیگر را کاملا احساس خواهید کرد. هنوز یک کار دیگر باقی مانده و آن وجود چراغ ها و نورپردازی است. در این حالت نمای ساختمان شما در هنگام شب، با هر طرح و حالتی زیبایی نخواهد داشت. برای همین وجود نورپردازی دقیقا به همان اندازه انتخاب سنگ مهم خواهد بود.
اما نکته کار این جاست که اگر شما هر حالت و طرحی را که برای نور پردازی انتخاب کنید، بعد از گذشت یک مدت زمان خاصی باید نورپردازی آن را اصلاح کنید. اگر در مورد تعویض لامپ نما اطلاعات چندانی ندارید پس تا پایان همراه ما باشید.

خب حالا بعد از یک مقدمه کوتاه به سراغ اطلاعات لازم برای این کار میریم. قبل از هر چیزی شما باید بدونید که لامپ نمای ساختمان دیر یا زود احتیاج به تعویض دارد. برای همین حتی اگر در حال حاضر احتیاجی به تعویض لامپ نمای ساختمانتان ندارید این اطلاعات دیر یا زود به کارتان خواهد آمد.

چرا باید چراغ نما ساختمان را تعویض کنیم؟

این سوالی است که هر شخصی قبل از اقدام و یا فکر کردن به این موضوع به ذهنش خطور خواهد کرد. مسئله ای که می تواند دلایل مشخص و مختلفی داشته باشد. برای همین ما چند نمونه از علت تعویض چراغ نما را به شما خواهیم گفت.
اصلاح نورپردازی با تعویض چراغ نمای آپارتمان
خب قطعا با وجود برخی از مشکلات به وجود آمده در نورپردازی دیگر آن لعاب زیبا و جذاب اولیه را نخواهد داشت. سوختن برخی از لامپ ها، نداشتن دید کافی برای مشاهده نورپردازی و بسیاری موارد دیگر از دلایل اصلاح نورپردازی نمای ساختمان است.

موقعیت مناسب لامپ ها

یکی از مواردی که قبل از تعویض لامپ نما ساختمان باید در نظر بگیرید، این است که لامپ ها در موقعیت خوبی باشند. به این صورت که باید دیده و در جای مناسبی تعبیه شوند. عدم رعایت این موضوع باعث می شود که هر چقدر شما زیرساخت های لازم را به خوبی انجام داده باشید، خروجی نورپردازی شما عالی نباشد. برای همین موقعیت مناسب لامپ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از لامپ و تجهیزات با کیفیت

هنگامی که می خواهید نورپردازی یک نمای ساختمان را انجام دهید، باید به این نکته توجه داشته باشید که هر وسیله الکتریکی یک طول عمر خاصی دارد. این یعنی شما بعد از گذشت یک زمان خاص از اجرای حتی بهترین نورپردازی ممکن باید لامپ ها را تعویض کنید. یکی از دلایل این موضوع وجود رطوبت و باران است که کاملا اجتناب ناپذیر خواهند بود.
در نتیجه برای پیشگیری از تعویض لامپ نما ساختمان شما باید از لامپ هایی استفاده کنید که دارای طول عمر بالایی باشند. در این صورت دیگر نیازی به خرید و تعویض لامپ ها پس از گذشت یک زمان کوتاه از اجرای نورپردازی ندارید.

 

اجرای صحیح نورپردازی با رعایت اصول اولیه

تصور کنید بعد از خرید تجهیزات کامل و با کیفیت بالا که تضمین کننده نورپردازی شماست، دارای ایرادات ظاهری باشد. به طور مثال منبع نوری که برای ساختمان در نظر گرفته اید، قابل مشاهده است. این یعنی شما در هر صورت بهترین اجرا را نخواهید داشت. پس با رعایت اصول اولیه می توانید بهترین نورپردازی ممکن را در ساختمان اجرا کنید.

دلایل تعویض چراغ نمای ساختمان

خب حالا بعد از توضیحاتی که دادیم این سوال پیش می آید که چرا نورپردازی نیاز به اصلاح و تعویض دارد. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در این موضوع یعنی نورپردازی ساختمان نیز مانند دیگر مسائل همه چیز ایده آل پیش نمی رود. به این معنی که اگر شما بهترین نورپردازی راهم اجرا کنید بعد گذشت زمان خاصی نیاز به تعویض نورپردازی خواهید داشت. اما این دلایل عمدتا شامل چه مواردی می شود؟

دلایل مختلفی می تواند عامل تعویض کردن لامپ نما ساختمان باشد. دلایلی همچون عدم رعایت اصول فنی و نصب و یا دلایلی اجتناب ناپذیر در اثر شرایط جوی و محیطی! برای همین اگر نکات اولیه و اصولی را رعایت کنید می توانید مدت زمان بیشتری را برای تعویض و یا تعمیر داشته باشید. اما دلایل محیطی و اجتناب ناپذیر میز در این میان وجود دارند که در هر صورت پس از گذشت زمان خاصی پدیدار می شوند. در این جا ما به برخی از دلایل اصلی تعویض چراغ نما آپارتمان ها وجود دارد، اشاره خواهیم کرد.

 

عدم رعایت اصول فنی لامپ ها

همان طور که می دانید یک لامپ و یا به طور کلی هر وسیله الکتریکی برای سالم ماندن نیاز به رعایت برخی از نکات فنی دارند. این نکته فنی برای یک لامپ یعنی داشتن یک محافظ مطمئن و سالم که قابلیت محافظت از لامپ را در شرایط بد داشته باشد. یعنی در صورت وجود جریان اضافه در برق ورودی از لامپ محافظت کند. حال اگر این ترانس به خوبی عمل نکند، احتمالا حداقل تعدادی از این لامپ ها خواهد سوخت و شما باید تعویض لامپ نما ساخمان را انجام دهید.

عدم محافظت لامپ ها در برابر آب و رطوبت

یکی از از دلایلی که می تواند هر لامپی را بسوزاند، وجود رطوبت است. زمانی که رطوبت بالا باشد و یا در زمان بارندگی، آب به داخل لامپ نفوذ کرده و سبب سوختگی آن خواهد شد. پس ما برای جلوگیری از تعویض لامپ نما نیاز به اجرای صحیح آب بندی لامپ ها خواهیم داشت. پیشگیری بهتر از درمان است و باید در زمان اجرای نورپردازی حتما باید به این نکته توجه داشت. پیشگیری بهتر از درمان است!

ناقص بودن بخشی از نورپردازی

تعویض لامپ نما آپارتمان یکی از کارهایی است که معمولا برای هر ساختمانی پیش می آید. اما خیلی کم پیش خواهد آمد که کل نورپردازی نیاز به تعویض داشته باشد و در بسیاری از موارد صرفا بخشی از آن دچار ایراد می شود. برای همین ما نیاز داریم تا هر چند وقت یک بار بخشی از این نورپردازی را تعویض و یا تعمیر کنیم. به این صورت که یک یا چند عدد لامپ دچار سوختگی می شوند و نمای کلی نورپردازی را ناقص می کنند. 

برخی مواقع پیش می آید که خاک وکثیفی به محل اتصال لامپ ها می روند و باعث خرابی آن می شود که می توانید با استاده از خدمات نماشویی محل اتصال و کل نما را تمیز کنید.

مدیر سایت

نظرات بسته شده است.

دکمه تماس و تخفیف ویژه