شستشوی استخر | اسید شویی استخر و جکوزی و قیمت رسوب زدایی

مهم نیست که در منزل خود استخر داشته باشید و یاصاحب یک استخر بزرگ. در هر صورت برای یک استخر مسئله نظافت و پاک کردن بسیار اهمیت دارد. برای همین اگر شما دارای یک استخر هستید چه کوچک و چه بزرگ باید نظافت آن را نیز انجام دهید. در واقع میزان زیبایی و کیفیت یک استخر بستگی به شستشوی استخر دارد که معمولا با اسید شویی انجام می شود. استخر و جکوزی دو چیزی هستند که نظافت آن ها هر چند وقت یکبار باید انجام شود. اما چطور و چگونه؟ پس مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

اجرای خدمات اسید شویی و تمیز کاری استخر و شستشو استخر با دستگاه های ایتالیایی با قیمت مناسب 

چرا استخر را شستشو می دهیم؟

طبیعتا هر شخصی برای یک بار هم که شده به استخر شخصی و یا استخرهای عمومی رفته است. برای همین حتما احتمالا شما هم اولین چیزی که به آن فکر کرده اید، موضوع تمیز بودن استخر می باشد. این یعنی تقریبا تمام معیارهای یک استخر خوب حول تمیز بودن آب استخر خواهد چرخید. شستشوی استخر با اسیدشویی یکی از کارهایی است که هر استخری به آن نیاز دارد.

در غیر این صورت شما خواهید ماند و یک عالمه جلبک و جلبک. در نتیجه مهم تر از دیزاین اطراف یک استخر و یا طرح و نگاره هایی که در کنار آن وجود دارد موضوع تمیز بودن آب استخر و جکوزی است. اما این کار بر خلاف یک شستشوی ساده قسمتی از زمین و یا دیوار نیاز به مهارت و اجرای اصول خاصی دارد. در واقع شما می توانید کف دسشتویی و یا حمام منزل خود را انجام دهید. بدون داشتن دانش خاصی برای این کار و تنها با استفاده از یک ماده شوینده قوی. اما در یک استخر مراحل اسیدشویی به شیوه ای حساس تر انجام می شود. این مراحل را ما به شما خواهیم گفت.

مراحل اسیدشویی استخر

در اولین قدم و قبل از هر چیز باید بدانید که مراحل اسیدشویی شامل چند بخش است. بخش هایی که باید با دقت و حوصله زیادی انجام شود. این مراحل شامل اقدامات قبل و بعد از اسیدشویی نیز می باشد. در ابتدا و قبل از هر چیزی شما باید آب موجود در استخر را به طور کامل خالی کنید. دلیل این کار این است که مقدار اسید به طور ناخواسته رقیق تر از حد معمول می شود. در نتیجه خروجی کار مطلوب نخواهد بود.

قدم دوم این است که باید مقدار اسید را با توجه به ظرفیت و بزرگی استخر انتخاب کنید. سپس به همان اندازه اسید آب را داخل آن بریزید و حل کنید. در صورتی که از اسید مطلق استفاده کنید قطعا آسیب های جدی به استخر وارد خواهد شد. بهترین ترکیب اسید برای شستشوی استخر و جکوزی ترکیب الکل و آب نصف می باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بدون حطر و یا ریسک آسیب به استخر کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نماشویی در تهران و کرج قیمت و هزینه شستشوی نمای ساختمان با طناب

مرحله سوم شستشوی کامل استخر با استفاده از محلول اسیدی است که تهیه کردید. سعی کنید این مرحله را به درستی و با دقت کامل انجام دهید. در صورتی که بخشی از استخر تمیز نشود، انگار هیج اتفاق خاصی نیفتاده است. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که اثرات اسید را از بین ببرید. اما چطور؟ برای این کار از مواد خنثی کننده اسید استفاده کنید. با این کار شما می توانید اثرات اسید جمع شده در استخر را به طور کامل از ببرید. سپس تمامی موادی که در کف استخر جمع شده اند را تخلیه کنید.

نظافت استخر چه زمانی انجام می شود؟

این که زمان شستشوی یک استخر دقیقا کی است یک سوال بوده که بستگی به خود شما نیز دارد. اط نظر زیبایی معیار خاص و یا استانداردی برای این کار تعریف نشده. اما از نظر استادندارد میزان آلودگی و کثیف شدن آب می توان یک استاندارد مشخص از طرف سازمان های مربوطه در نظر گرفت. در واقع مطابق با استانداردهای شستشوی استخر و جکوزی باید اقدام کرد.

با این وجود معیار دیگری که شاید بیشتر ظاهری باشد وجود دارد. به این صورت که جلبک های کف استخر اگر از بالا و با چشم غیر مسلح دیده شوند. یعنی زمانی که شما بتوانید کم یا زیاد میزان جلبک های موجود در استخر را مشاهده کنید هرچند کم باید کار نظافت را انجام دهید. این موضوع به ویژه در استخرهای عمومی باید از حساسیت بیشتری برخوردار باشد. در غیر این صورت می تواند عواقب بدی را برای شناگران یک استخر عمومی به وجود بیاورد.

بهترین روش نظافت یک استخر

قبل از پاسخ به این سوال باید گفت که نظافت یک استخر تا حد زیادی بستگی به نوع کاربری استخر دارد. برای استخرهای عمومی میزان حساسیت و تمرکز باید بالاتر باشد. در حالی که برای یک استخر خانگی می توانید پس از گذشت زمان بیشتری کار نظافت را انجام دهید. در واقع برای یک استخر عمومی با توجه به میزان رفت و آمد و حضور شناگرها با کوچکترین آلودگی زمینه ساز دردسر خواهد شد. برای استخرهای پر رفت و آمد عمومی معمولا به جهت پیشگیری از جلبک زدن استخر از مواد ضد جلبک استفاده می کنند. با انجام این کار مدت زمان شستشوی استخر و جکوزی در بارهای بعدی را به تعویق می اندازید. در نتیجه اگر می خواهید که یک استخر زیبا و بدون حلبک داشته باشید باید از جلبک زدن آن پیشگیری کنید.

نظافت استخر با دستگاه بخار

یکی از روش هایی که برای نظافت استخر به کار گرفته می شود این است که از دستگاه بخار استفاده کنید. به این صورت که با استفاده از قدرت بخار آب می توانید تمامی رسوب کف و دیواره های استخر را از بین ببرید. همیشه استفاده از اسید بنا به دلایلی بهترین روش نیست. در این گونه مواقع از روش دستگاه بخار برای تمیز کردن استخر استفاده می شود. یک دستگاه بخار آب که در واقع نقش تمیز کننده را ایفا می کند، تمامی آلودگی های موجود در استخر را ریشه کن خواهد کرد. میزان فشار بخار آب در این حالت تا بیشترین حالت ممکن افزایش داده می شود. در صورت داشتن تجهیزات لازم، راحت ترین روش برای شستشوی استخر و جکوزی دستگاه بخار است. روشی که بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی و با اطیمنان بالا انجام می شود.

مزایا و معایب روش اسید برای نظافت استخر

هر روشی در هر کاری دارای یک سری از معایب نیز می باشد. اگر بخواهیم در مورد معایب شستشوی استخر با اسید صحبت کنیم، خطر اسیدپاشی بر روی بدن است. خطرناک ترین قسمت از اسیدشویی استخر مشکل پاشیدن احتمالی اسید بر روی بدن می باشد. برای جلوگیری از این کار باید با لباس های مخصوص کار را انجام داد.

سعی کنید در هنگام کار نکات ایمنی اسیدشویی استخر را کاملا رعایت کنید. این نکات شامل پوشیدن لباس و کفش مخصوص، زدن ماسک برای جلوگیری از ورود بخار احتمالی اسید به داخل گلو و نیز داشتن دستکش مخصوص می باشد. رعایت نکردن هر کدام از این موارد می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی را برای شما داشته باشد.

یک دیگر از معیایب روش اسیدشویی استخر مشکل آسیب زدن به کف استخر است. به این صورت که اگر شما به هر دلیلی غلظت موجود در محلول آب و اسید را نتوانید به خوبی تنظیم کنید، به کاشی آسیب می زنید. این یعنی یک کار با حساسیت بالا را می خواهید بر روی اسید انجام دهید. پس باید کاملا حواس خود را جمع کنید!

قابلیت استفاده بعد از اسیدشویی جکوزی و استخر

بعد از این که کار اسیدشویی جکوزی به طور کامل تمام شد شما نیاز به اقدامات جانبی دیگری نیز خواهید داشت. همه چیز پاک شده است. اما اثرات محلول اسید و آب در کف استخر پا بر جاست. برای پاک کردن اثرات اسیدشویی استخر در داخل استخر باید از سود استفاده کنید. به مقدار لازم و مطابق استاندارد سود را در داخل استخر بریزید تا اسید را به طور کامل خنثی کند. سود، اثر شیمیایی اسید را کاملا خنثی می کند و بعد از ریختن آن می توانید با خیال راحت از اسید استفاده کنید.

البته محتویات داخل استخر باید به طور کامل تخلیه شود. اسید یک ماده بسیار خطرناک و غیر قابل پیش بینی است. در صورت برخورد این ماده با بدن انسان صدمات جدی را به بدن انسان خواهد زد. در نتیجه ترجیحا برای اطمینان خاطر هرچه بیشتر سعی کنید که بعد از تخلیه کامل چند ساعتی نیز صبر کنید.

قیمت اجرای اسیدشویی استخر و جکوزی

در پایان و بعد از شناخت در مورد مراحل، روش ها و نحوه اسیدشویی می رسیم به بحث هزینه ها. مسئله تعیین کردن هزینه های یک اسیدشویی استخر را نمی توان با یک عدد خاص مشخص کرد. متراژ، میزان آلودگی های موجود بر روی دیواره ها و کف، نوع تجهیزات استفاده شده و موارد دیگر در تعیین قیمت شستشوی استخر و جکوزی تاثیر گزار هستند. هر کدام از این موارد با تغییرات کم یا زیاد می توانند قیمت اجرای اسیدشویی را بالاتر یا پایین تر ببرند. اما در مجموع مساحت استخر در تعیین قیمت مهمترین عامل افزایش یا کاهش قیمت باشد.

برای سفارش شستشوی استخر و جکوزی، با شماره 09125252353 تماس بگیرید. کفسابی تهران درخشان دارای سابقه ای طولانی و پر افتخار در زمینه خدمات ساختمانی است.

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه تماس و تخفیف ویژه